Tuesday, August 5, 2008

Fikirlah duluu....

Hari ini seorang murid baru melapor diri ke sekolah ini. Pindah sekolahlah tuuu... Setelah mendaftar diserahkanlah kepada guru penyelaras tingkatan berkenaan tetapi guru berkenaan ada kelas. Murid ini dihantar ke bangunan D, blok combatlah tu.. Berbincanglah murid ini dengan guru yang faham dan lancar dengan pakej yang disediakan untuk tingkatan berkenaan. Murid ini mula tak senang hati kerana pakej yang dia ikuti dari sekolah lama tidak sama dengan pakej sekolah ini. Kelas yang ini, ada 2 subjek yang sama dan 2 lagi tak ada. Kelas yang satu lagi sama juga keadaannya... Dan saya maklumkan kepadanya: Awak kena ikut pakej yang disediakan oleh pihak sekolah, bukan sekolah ikut kehendak awak... Masuklah murid ini ke kelas yang mula-mula itu. Selesailah masalah...
Entah macam mana, saya dikunjungi oleh murid ini sebelum waktu balik dan katanya: Nak balik semula ke sekolah asal kerana tak mampu nak ikut subjek baru dan dah ketinggalan. Saya katakan padanya: Nak balik boleh tetapi kena mohon pertukaran semula - ikut prosedur. Tengoklah nanti esok (6.8.08) apa jadinya..... Murid ini bukan dari luar daerah bahkan kedua-dua sekolah yang dia keluar dan masuk itu, terletak dalam satu mukim. Kan menyusahkan mak bapak, ppd dan sekolah. Letih saya....

3 Comentários:

Mahirah Abd said...

peh sejak bile ayah sy ader blog? hebat2x...hihi dah maju ayah sy..hihi

Munirah Abd said...

sekeh je yah budak tu..
byk lak songeh dia erk!!

Mardhiah Abd said...

kim salam kat semua..
rndu family d sana..
15.8 alg blik with kak ecah.

Alam Sekitar

Sayangilah kurniaan Allah ini. Hargailah pemberianNya.
Alam dan manusia saling bantu membantu.
Kesejahteraan alam, sejahteralah semua kehidupan di alam ini.

LAKAR ruang MAYA - [LArAM] ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO