Tuesday, August 5, 2008

Ucapan Hari Kemerdekaan 08


Hari ini, guru dan kakitangan sekolah termasuk pengusaha kantin serta pekerja swasta diberi peluang untuk menurunkan kata ucapan hari kemerdekaan 2008. Saya menjadi orang pertama menulis ucapan itu. Ucapan yang terlintas dan bermain-main dalam fikiran ketika berjalan ke kantin ialah 'AKU BANGGA MENJADI WARGANEGARAMU' . Selesai bersarapan, saya ajak Hj. Kamarudin ke dewan sekolah untuk menulis ucapan. Rupa-rupa haji tak tahu dan keheranan! Beliau ikut serta. Rupa-rupanya, belum ada lagi yang memulakan. Jadi saya orang pertama menulis ucapan. Banggalah kottt.... Haji merungut marker warna hijau tidak ada. Dia tenyeh marker merah, siap dengan tulisan berlenggok... he! he! he! Sebelah tengahari saya kabar cetera ini kepada En. Aris - pengusaha kantin. Tanpa berlengah bersegeralah ia menuju ke dewan sedangkan saya masuk ke kantin untuk menikmati keenakan cincau tin. Selepas minum saya menyusul ke dewan. En. Aris dah selesai merangka ucapan keramatnya di atas secebis kertas. Saya hanya melihatnya ketika dia nak mula menulis di atas kain rentang. Saya tak tunggu lama kerana ada murid bakal MRSM sedang menungguh di luar dewan untuk menandatangani borang permohonan. Apa En. Aris tulis yee...Tentu hebat kott.. maklumlah bekas pejuang negara..!! MERDEKA!!!

Seja o primeiro a comentar

Alam Sekitar

Sayangilah kurniaan Allah ini. Hargailah pemberianNya.
Alam dan manusia saling bantu membantu.
Kesejahteraan alam, sejahteralah semua kehidupan di alam ini.

LAKAR ruang MAYA - [LArAM] ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO