Saturday, January 31, 2009

GOTONG ROYONG PERDANA

Berikutan wabak denggi dan chikungunya begitu galak menyerang negeri Selangor dan satu daerah beriko tinggi telah mengadakan gotong royong perdana menghapuskan pembiakan nyamuk aedes pembawa penyakit berkenaan telah diadakan pagi ini dengan penyertaan penduduk yang menggalakan terdiri dari berbilang kaum dan murid sekolah seramai 45 orang yang terdiri dari unit berunifom pengakap, kadet remaja sekolah dan PBSM.

Program anjuran dianjurkan bersama Majlis Daerah, Pejabat Kesihatan Daerah, COMBI Taman Perumahan dan Persatuan Penduduk Taman Perumahan.
Melalui taklimat ringkas yang disampaikan sebelum gotong royang, Taman Perumahan ini telah mempunyai kes denggi yang tertinggi. Lantaran itu kawasan ini dipilih terlebih dahulu. Selepas sarapan pagi, penduduk/perserta telah di bahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut nama jalan: Jalan Tilapia, Jalan Seluang, Jalan Semilang dan Jalan Jelawat. Penduduk jalan-jalan berkenaan akan berada dalam kumpulan-kumpulan yang telah ditetapkan. Gotong royong berakhir jam 10.30 pagi.

Sebuah rumah rumah tinggal di Jalan Semilang yang telah penuh dengan semak terpaksa menggunakan jengkaut oleh kakitangan Majlis Daerah untuk membersihkannya.
Diharapkan selepas ini tiada lagi berlaku kes denggi/chikungunya di kawasan ini.
Terima kasih kepada mereka yang menjayakan gotong royong perdana ini...

Seja o primeiro a comentar

Alam Sekitar

Sayangilah kurniaan Allah ini. Hargailah pemberianNya.
Alam dan manusia saling bantu membantu.
Kesejahteraan alam, sejahteralah semua kehidupan di alam ini.

LAKAR ruang MAYA - [LArAM] ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO