Friday, October 17, 2008

ADA2 SAJA

Hampir 2 minggu tidak mencoret sesuatu di ruang maya ini. Kesibukan tugas di penghujung tahun, taklimat peperiksaan dan mesyuarat pengurusan kesempatan untuk mencoret tidak ada. Banyak cerita boleh dicoretkan sepanjang tempoh itu.
Ketika menghadiri taklimat pada 8-10/10/2008, tiga benda yang patut dibawa tertinggal disebabkan terburu-buru dan 'packing' disaat nak bertolak. Pasti ada yang tertinggal. Pergi tanpa membawa tanda nama, tali leher dan sejadah. Kebetulan teman sebilik ada membawa lebih tali leher dan sejadah. Jadi dua perkara dapat di atasi. Tentang tanda nama buat biasa je walaupun dalam buku aturcara ianya diwajibkan. Selepas taklimat berakhir pada 12.00 tengahari, taklimat peringkat daerah diadakan. Lantaran itu tali leher yang dipinjam dari teman sebilik tidak sempat dipulangkan. Dia telah berangkat pulang terlebih awal. Mungkin dia juga terlupa. Bercadang untuk diposlajukannya nanti!!
Sebut pos laju, rasa terkilan di hati. Manakan tidak; kirim barang dengan berat 1.2 kg, harganya RM26.25. Terkedu seketika. Bila ditanya, bungkusan juga diambil kira. Beratnya rengan tapi bungkusannya besar, maka harganya turut besar!! Rupanya charge tambahan berdasarkan bungkusan.. Lain kali bungkus ikut saiz barang!! Sebelum poskan barang, sempat hantar pelajar kurang sehat pulang ke rumahnya..
Lebih kurang 10.00 pagi terima panggilan telefon dari kementerian bertanyakan sedikit tentang latar belakang. Untuk apa ya..
Hari ini sibuk menyiapkan senarai pelajar yang layak menerima biasiswa (BKPU) dan membuat perubahan penerimanya apabila penerima asalnya telah berpindah ke IPT atau telah berhenti.
Di samping itu menawarkan membuat permohonan semula kepada pelajar yang tidak ditawarkan. Apa yang berlaku setelah menyimak borang permohonan mereka ialah ramai yang tidak layak turut memohon termasuk yang telah mendapat tawaran biasiswa lain (JPA dan Petronas). Belum apa-apa lagi, dah ada perasaan tamak!! Apapun terdapat borang rayuan itu terpaksa ditolak!! Lagipun rayuan ini bukanlah arahan jabatan, hanya sedikit usaha sahaja; manalah tahu kok ada yang berjaya nanti...mudah-mudahan!!

Seja o primeiro a comentar

Alam Sekitar

Sayangilah kurniaan Allah ini. Hargailah pemberianNya.
Alam dan manusia saling bantu membantu.
Kesejahteraan alam, sejahteralah semua kehidupan di alam ini.

LAKAR ruang MAYA - [LArAM] ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO