Sunday, August 9, 2009

PEROKOK: Otaknya Semakin Parah..




Kerajaan telah mewajib pengeluar rokok hemdaklah meletakan gambar-gambar penyakit pada kotak rokok. Ini menunjukan betapa hebatnya kedegilan golongan ini supaya berhenti merokok. Disaran secara nasihat pada peringkat awalnya, diikuti dengan kempen 'tak nak' dan menaikan harga rokok; namun golong ini masih meneruskan tabiat merokok. Perokok baru turut bertambah bermula dari murid-murid sekolah lagi. Kempen meletakan gambar-gambar penyakit pada kotok rokok pun nampaknya tidak mengerunkan mereka. Semua rangkaian tv dan radio turut berkempen, menerangkan tentang keburukan rokok. Apa yang berlaku mereka tetap kisah. Inilah kesannya bila otak dah rosak oleh bahan beracun dari rokok. Keadaan bertambah kronik bila 'hawa' turut berminat untuk merosakan otaknya. Lantaran itu sesuailah dianggap bahawa otak perokok telah rosak kerana tidak boleh lagi berfikir dengan wajar. Mereka sanggup bakar sampah di mulut mereka...




angKaRa siapa ni?

1 Comentário:

ACHTUNG! said...

Kesian kan ustaz. Kekadang tengok kaki-kaki masjid, org2 pejabat agama, yang mana mereka ni yang patutnya perangi gejala ni, tapi mereka pulak yang takleh handle diri.

Paling sedih skali bila warga pendidik yang sepatutnya menjadi teraju utama dalam menangani hal ni secara efektif, mereka pula yang gagal melepaskan diri dari cengkaman ketagihan benda haram ni.

Moga Allah berikan kekuatan kepada mereka untuk segera menghentikan perkara yang merosakkan ini. Moga Allah lindungi zuriat dan keturunan kita dari menghampiri perkara ini.

Alam Sekitar

Sayangilah kurniaan Allah ini. Hargailah pemberianNya.
Alam dan manusia saling bantu membantu.
Kesejahteraan alam, sejahteralah semua kehidupan di alam ini.

LAKAR ruang MAYA - [LArAM] ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO